De Standaard weet een toonaangevende positie binnen het medialandschap in te nemen door zich op verschillende fronten te onderscheiden. Met zo’n 600.620 dagelijkse gebruikers (via de krant, website en app) mag De Standaard zich al vele jaren het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten noemen. Meer dan de helft van de lezers hiervan is hoog opgeleid. Een blik op de cijfers, de lezers en de journalistiek.
Met een dagelijks bereik van 397.130 lezers, zowel in de gedrukte als in de digitale krant, consolideert De Standaard haar positie als een onmisbaar dagelijks kompas voor velen. Deze cijfers benadrukken niet alleen het vertrouwen dat de lezers in de berichtgeving van De Standaard stellen, maar bevestigen ook haar rol als essentiële bron voor een breed scala aan maatschappelijke stakeholders gaande van juristen tot beleidsmakers en academici.
De Standaard is de meest selectieve titel op de hogere sociale klasse (SG 1-2), waardoor de krant bij een erg koopkrachtige doelgroep terechtkomt. Dagelijks bereikt de krant een aanzienlijk aantal lezers in deze categorie, wat haar status als leidende speler in de markt alleen maar versterkt.
De Standaard is een gevestigde waarde als opinieleidende krant. Door voortdurend naar journalistieke excellentie te streven, biedt de krant diepgaande analyses, scherpe commentaren en uitgebreide verslaggeving. Dit maakt van De Standaard al verschillende jaren de onbetwiste marktleider onder de kwaliteitskranten.
Bron: CIM Pers 2023, bereikscijfers op total brand