Thought leadership claimen is een bewuste strategie voor merken en is het best te omschrijven als het introduceren en promoten van onafhankelijke ideeën die mensen ertoe aanzetten hun mening te herzien. Thought leaders zijn niet tevreden met een dialoog over hun ideeën, maar willen iets in beweging zetten door de opinie of het gedrag van mensen te veranderen. Een intellectueel leider houdt zich bewust bezig met maatschappelijke vraagstukken en het is net daar dat er een DNA-match is met de lezers en de luisteraars van De Standaard.
De Standaard is de krant bij uitstek van ideeën en de ideeënstrijd. Door kritisch in te spelen op maatschappelijk relevante kwesties heeft De Standaard in de loop der jaren de positie van thought leader verworven. De grootste kwaliteitskrant durft een duidelijk standpunt in te nemen en slaagt er zo in om zich te onderscheiden van anderen. Vanuit deze unieke positionering kan De Standaard haar lezers en surfers op een ongedwongen manier aanspreken en vanuit haar rol als thought leader bedrijven of organisaties die het maatschappelijke belang van iets willen kaderen met de juiste doelgroep in contact brengen. Energie, klimaat, zorg en onderwijs zijn slechts enkele thema’s die aan bod kunnen komen.
De Standaard schrijft voor mensen die ideeën cruciaal vinden, omdat die de wereld vormgeven en veranderen. Vernieuwing van de wereld zit in ideeën. Het leespubliek van De Standaard bestaat uit decision makers en mensen die openstaan voor nieuwe ideeën. Nét daarom werd in samenwerking met Ads & Data DS XTR gecreëerd. Een unieke omgeving voor pioniers die met hun ideeën naar die lezers willen komen.
DS XTR is het signatuur voor premium native campagnes vanuit thought leadership die verschijnen in De Standaard.
Thought leadership staat voor een vorm van contentmarketing waarbij een merk, bedrijf of platform uitgroeit tot een autoriteit binnen één specifiek domein.
Het resultaat daarvan is maatschappelijke relevantie.
Een ‘thought leader’ is de bron die de allerbeste antwoorden geeft op cruciale vragen van de doelgroep.
Hoe? Met native advertising binnen een geloofwaardige context